Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-29T19:02:33+01:00
Znaczenie glonów:
Dobre:
-stanowią pokarm zwierząt i ludzi
-wzbogacają zbiorniki wodne w tlen
-uczestniczą w samooczyszczaniu wód
-stanowią źródło witamin i jodu
Złe:
-nadmierny rozwój glonów prowadzi do zatykania filtrów służących do oczyszczania wody
-obrastają kadłuby statków
-są sprawcami ,,zakwitów wody,,
2010-01-29T19:59:45+01:00
Dobre ;
- używane w gastronomii jako składnik sałatek
- wykorzystywane do celów kulinanych
- żywane w kosmetologii
- produkują materię organiczną
- stanowią pokarm dla zwierząt wodnych
- wzbokacają wodę w wytwarzany przez siebie tlen w rpocesie fotosyntezy
- są organizmami pionierskimi

złe;
- Zakwity plankotonowych glonów u wybrzeży oceanów, nazywane ze względu na kolor czerwony przypływem, są przyczyną śmiertelnych zartuć ludzi i ryb.