Ciało pozostaje w spoczynku gdy ............ .
Siłą wypadkową nazywa się.......... .Wypadkowa sił o tym samym kierunku i tych samych zwrotach ma następujące cechy:......... . Wypadkowa sił o tym samym kierunku i przeciwnych zwrotach ma następujące cechy:......... .
b]
<rys. f1 i f2 są po jednej stronie <-----
<-------
a f3 i f4 po drugiej ------>
---------->
f1= 2N ; f2=3N ; f3=1N; f4;4N .

Nalezy podac wartość tej siły.
Pomoccyyyy .. !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T11:49:23+02:00
Ciało pozostaje w spoczynku gdy nie działa na nie żadna siła.
Siła wypadkową nazywa się siłę która zastępuje kilka sił.
Wypadkowa sił o tym samym kierunku i tych samych zwrotach ma następujące cechy: dodajemy wartość sił.
Wypadkowa sił o tym samym kierunku i pzreciwnych zwrotach ma następujące cechy: wartości tych sił odejmujemy.

b)
Jeżeli siły mają ten sam zwrot to dodajemy : 2N + 3N = 5N

Jeżeli siły mają inny zwrot to odejmujemy a rysujemy w tą stronę co jest wieksza sila : 4N - 1N = 3N - Te 3N narysujemy po tej stronie co była wieksza siła czyli po tej co siła f4
35 3 35
2009-10-04T11:50:00+02:00
Ciało pozostaje w spoczynku , gdy działające siły równoważą się.
Siłą wypadkową nazywa się siłę zastępujaca dzialanie innych sił. Wypadkowa sił o tym samym kierunku i tych samych zwrotach ma następujące cechy: jest równa sumie sił sładowych. taki sam kierunek , taki sam zwrot, wartość jest równa sumie sił, ten sam punkt przyłożenia.Wypadkowa sił o tym samym kierunku i przeciwnych zwrotach ma następujące cechy: wypadkowa bedzie rowna różnicy sił , posiada zwrot większej siły.
13 4 13
2009-10-04T12:19:03+02:00
Nie działa na nie zadna siła
zastępująca kilka innych sił
ten sam kierunek, wartośc to suma tych sił
kierunek w zależności która siła jest większa, wartość to różnica sił

b)
0 N
bo :
2N + 3N - 4N - 1N = 0N
15 3 15