Wyłącz wspólny czynnik przed nawias.
a) 5x+10y
b) 4m+4
c) 3a-3
d) 5xy-x
e) -6a²-2a
f) 6a²-2a
g) ½xy-½x
h)⅓a²b+1/9ab²
i) stv²-stv+tv²

To jest zadanie z podręcznika "Matematyka z +" klasa 1 Gimnazjum (nowa podstawa programowa)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T12:27:37+01:00
5(x+2y)
4(m+1)
3(a-1)
5x(y-1)
-2a(3a+1)
2a(3a-1)
1/2x(y-1)
1/3ab(a+1/3b)
tv(sv-s+v)
2010-01-27T12:29:18+01:00
A) 5x+10y= 5(x+2y)
b) 4m+4= 4(m+1)
c) 3a-3= 3(a-1)
d) 5xy-x= x(5y-1)
e) -6a²-2a= -2a(3a+1)
f) 6a²-2a= 2a(3a-1)
g) ½xy-½x= 1/2x(y-1)
h)⅓a²b+1/9ab²= ab(1/3a+1/9b)
i) stv²-stv+tv²= tv(sv-s+v)

Mam nadzieje, że pomogłam
Pozdrawiam!!
2010-01-27T12:29:28+01:00
A)5x+10y=5(x+2y)
b) 4m+4=4(m+1)
c) 3a-3=3(a-1)
d) 5xy-x=x(5y-1)
e) -6a²-2a=-2a(3a+1)
f) 6a²-2a=2a(3a-1)
g) ½xy-½x= ½x(y-1)
h)⅓a²b+1/9ab²=⅓ab(a+1/3 b)
i) stv²-stv+tv²=tv(sv-s+v)