Spójrz ile punktów!!
Musisz je mieć!!
Tylko mi pomóż!!
Plis!!

Dżdżownica jest zwierzęciem żyjącym w ziemi. Jest bardzo pożyteczna, gdyż spulchnia glebę. Zaplanuj Doświadczenie, które wskaże, że dżdżownice przemieszczają glebę. Masz do dyspozycji: naczynie szklane, biały piasek, czarną ziemię i dżdżownice. Wymień trzy kolejne czynności jakie należy wykonać:.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T12:57:35+01:00
Czynności:
1. Do szklanego naczynia wsypujemy naprzemiennie warstwy czarnej ziemi i białego piasku( ważne widoczne, wyraźne granice warstw) - gotowa próba kontrolna.
2. Drugie naczynie tak samo przygotowujemy, i na koniec w naczyniu umieszczamy dżdżownice - próba badawcza.
3. Pozostawiamy oba naczynia w takich samych warunkach na 24h.

Obserwacje:
W naczyniu z dżdżownicami biała i czarna ziemia zostały wymieszane, a w naczyniu bez dżdżownic brak zmian.

Wnioski:
Dżdżownice spulchniają glebę poprzez mieszanie.
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T12:57:55+01:00
Do naczynia szklanego wsypujemy czarną glebę i umieszczamy w niej dżdżownice. Następnie na wierzch naczynia wsypujemy jasny piasek (może być wariant z naprzemiennym wsypywaniem piasku i czarnej gleby,aby rozgraniczyć warstwy ). Po 1-2 dniach dokonujemy obserwacji: 2 rodzaje podłoża (czarna gleba z jasnym piskiem) uległy wymieszaniu,co jest dowodem na to,że dżdżownice przemieszczają glebę jednocześnie ją spulchniając i natleniając.