Zad 1.
Dziadek Stefan zbierał kiedyś znaczki pocztowe.Dzisiaj znaczki zbiera jego wnuk Jacek.Gdyby dziadek oddał Jackowi 150 znaczków to obaj mieliby ich tyle samo.Gdyby zaś oddał Jackowi trzy czwarte swojej kolekcji to zostałoby mu tyle znaczków ile Jacek ma teraz.Ile znaczków ma Jacek a ile jego dziadek.?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T13:19:42+01:00
Dane:
x- ilość znaczków Jacka
y-ilość znaczków dziadka
Rozwiązanie:
y-150=x+150
y-3/4y=x
1/4y=x
y-150=1/4y+150
1/4y=x
y-1/4y=300
1/4y=x
3/4y=300
1/4y=x
y=400
x=100

Odp:Dziadek ma 400 znaczków a jego wnuk 100.
2010-01-27T14:00:15+01:00
X - ilość znaczków dziadka Stefana
y - ilość znaczków Jacka

x-150 = y+150
x - 3/4x = y

x-150 = y+150
-y=-1/4x|:(-1)

x-150 = y+150
y=1/4x

x-150 = 1/4x+150
x-1/4x = 150+150
3/4x = 300 | :3/4
x = 300*4/3
x = 400

y=1/4*400
y=100

Odp. Dziadek Stefan ma 400 znaczków a Jacek 100 znaczków.