Odpowiedzi

2009-10-04T11:33:36+02:00
X+y=16
(x + 20%x) - (y+2)=4

x+y=16
x+0,2x-y-2=4

x+y=16
1,2x-y=4+2

x+y=16
1,2x-y=6

2,2x=22 /:2,2
x=10

Szukamy y:
x+y=16
10+y=16
y=16-10
y=6
Pozdrawiam;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T11:34:29+02:00
X + y = 16
(x + 20%x) - (y + 2) = 4

x + y = 16
(x + 0,2x) - (y + 2) = 4

x + y = 16
1,2x - y - 2 = 4

x + y = 16
1,2x - y = 6

Dodajemy stronami:
2,2x = 22
22x = 220
x = 10

x + y = 16
10 + y = 16
y = 16 - 10 = 6

y = 6
x = 10