Zadanie na poziomie 1gimnazjum.
Napisz krótki tekst na temat armii asyryjskiej. W tym celu wykorzystaj wyrazy z ramki.
Te wyrazy to:kawaleria,procarze,łucznicy,piechota,tarcze,włócznie.

Dzięki bardzo...ale ten tekst nie ma być krótki...najlepiej się rozpiszcie.
DZIEX:-)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • KatG
  • Rozwiązujący
2009-10-04T12:20:26+02:00
Mam dokładnie to samo ;)

No więc tak:
Procarze były oddziałami walczącymi za pomocą glinianych pocisków. Były one skuteczne z około 200m. Łucznicy używali łuków. Ich strzały mogły zabijać przeciwniki z 300m. Kawaleria to konna formacja wojskowa, po raz pierwszy była wprowadzona właśnie przez Asyryjczyków. Kawalerzyści jeździli parami - jeden z nich walczył, drugi kierował koniem. Piechota asyryjska była uzbrojona we włócznie. Przed atakami wroga chroniły ich hełmy, tarcze i skórzane kaftany, które miały naszyte metalowe płytki.
13 4 13
2009-10-04T13:20:56+02:00
Ooo ja też to miałam xD miałam krótko więc napiszę Ci tylko tyle co ja miałam.

Armia asyryjska była niezwyciężona. Składała się ona z Piechoty Asyrysjskiej , która uzbrojona była w włócznie i tarcze. Walczyli w niej Procarze , Łucznicy i Kawaleria.

Pozdrawiam , ja to już miałam z tego spr. ;/
14 4 14