Odpowiedzi

2010-01-27T13:48:06+01:00
¹/₁₂×p%×144=20zł
¹/₁₂×0,01p×144=20zł
¹/₁₂₀₀ p×144=20zł
p=20:¹⁴⁴/₁₂₀₀
p≈166,67%

odp. oprocentowanie pożyczki w skali roku wynosiło około 166,67%
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T13:48:45+01:00
Przy pożyczce 140 zł na 1 miesiąc, musiałam wpłacić 20 zł odsetek. Jakie było oprocentowanie w skali roku ?

k=140zł
t=1miesiąc=1/12 roku
p=?
d=20zł-odsetki
d=kpt/100
20=140*1/12*p/100 /*100
2000=11i 2/3 p
p=2000:11i 2/3
p=2000:35/3
p=2000*3/35
p=6000/35
p=171 i 15/35
p=171 i 3/7 %
czyli ok.171%
1 5 1