Odpowiedzi

2010-01-27T14:00:47+01:00
M N : m O = 7 : 20 = 14 : 40 : 28 : 80
Mnożę aby uzyskać liczby podzielne przez 14 i 16, ponieważ tyle wynosi masa cząsteczkowa atomu azotu i tlenu.

28\14 = 2
80\16 = 5

Wzór związku - N2O5
Masa cząsteczkowa N2O5 = 14u*2 + 16u*5 = 108u czyli wszystko się zgadza. ;)
22 4 22
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T14:07:17+01:00
Azotu i tlecnu, jęzeli jego masa cząsteczkowa wynosi 108u, a stosunek masowy azotu do tlenu 7 : 20.

Masa związku = 108 u
stosunek masowy = 7 : 20
masa azotu = 14 u * 2 = 28 u
masa tlenu = 16 u * 5 = 80 u

m N : m O = 7 : 20 = 14 : 40 = 28 : 80

28 u + 80 u = 108 u

związek N2O5
31 4 31