Klaudia kupiła notesy 60-kartkowe, 32-kartkowe i 16- kartkowe. Notesów najcieńszych jest o 5 więcej niż 32-kartkowych, a najgrubszych - tyle ile 16-kartkowych i 32-kartkowych razem. Wszystkie notesy zawierają razem łącznie 1220 kartek. Ile notesów każdego rodzaju kupiła Klaudia? Ułóż odpowiednie równanie i rozwiąż je.

2

Odpowiedzi

2010-01-27T13:48:38+01:00
X - notesy 60 kartkowe
y - notesy 32 kartkowe
y+5 -notesy 16 kartkowe
x=y+(y+5)
1220=60*x+32*y+16*(y+5)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T13:54:40+01:00
Not.16-kartkowe |x+5 || 5+5=10
not.32-kartkowe | x || x=5
not.60-kartkowe |x+5+x || 5+5+5=15

16(x+5)+32x+60(x+5+x)=1220
16x+80+32x+60x+300+60x=1220
168x=840 |/168
x=5

Odp. Klaudia kupiła 10 not. 16 kart., 5 not. 32 kart., oraz 15 not. 60 kart.
=)