Na seans filmowy o godz. 20.00 sprzedano 450 biletów, czyli tyle samo co na wcześniejszy seans o godz. 17.00 ale biletów ulgowych sprzedano o 40% mniej, a normalnych o 50% więcej niż poprzdenio. Ile biletów ulgowych sprzedano na oba seanse?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T13:51:36+01:00
X+y=450
0,6x+1,5y=450
x=450-y
0,6(450-y)+1,5y=450
x=450-y
270-0,6y+1,5y=450
x=450-y
0,9y=180 /:0,9
y=200
x=450-200=250

seans o 17: 250 biletów
seans o 20: 40% mniej, czyli x-0,4x=250-100=150
łącznie: 250+150=400
Odp. Na oba seanse sprzedano 400 biletów ulgowych
1 5 1
2010-01-27T13:57:13+01:00
X-liczba biletów normalnych o 17.00
y-liczba biletow ulgowych

1,5x - l.biletow normalnych
0,6x- liczba biletow ulgowych o 20.00
450- liczba sprzedanych biletow

x+y=450 /*(-0,6)
1,5x+ 0,6y=450

-0,6x-0,6y=-270
1,5x+0,6y=450

0,9x=180
x=200
y=250

200+y=450
y=250

y=250

0,6*250=150 - l.biletow ulgowych o 20.00

150+250=400




odp. 400 biletów


1 1 1