Odpowiedzi

2010-01-27T13:51:21+01:00
X=pierwotna cena towaru

x-20%x=x-0,2x=0,8x= cena towaru po 1 obniżce

0,8x-15% z 0,8x=0,8x-0,15×0,8x=0,8x-0,12x=0,68x
= cena towaru po 2 obniżce

0,68x=170xł
x=170:0,68
x=250zł
odp. pierwotna cena towaru wynosiła 250zł
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Fao
  • Rozwiązujący
2010-01-27T13:52:05+01:00
X - cena pierwotna
Po I obniżce :
100%x - 20%x = 0,8x

Po II obniżce :
0,8x - 15% × 0,8x = 170
0,8x - 0,15 × 0,8x = 170
0,8x - 0,12x = 170
0,68x = 170
x = 250

Cena pierwotna wynosiła 250 zł
4 4 4
2010-01-27T13:58:23+01:00
85% - 170zł
100% - x zł

85x = 17000/85
x = 200 zł

cene obniżono o 15% wiec szukamy 100% a 170 zł to nasze 85% bo 100%-15% = 85% (nie 100% dlatego że 170 zł to cena po obniżce, a my szukamy cene przed obnizka)

80% - 200 zł
100% - x zł

80x = 20000/80
x=250zł

nie możemy dodać 15% i 20% i wtedy liczyć 100% bo ceneobnizano topniowo,anie od razu o 35%
3 2 3