Odpowiedzi

2010-01-27T14:12:32+01:00
Płazy ogonowe-traszka grzebieniasta,traszka zwyczajna,traszka górska traszka karpacka,salamandra plamista.
Płazy bezogonowe-kumak nizinny,kumak górski,grzebiuszka ziemna,ropucha szara,ropucha zielona,ropucha paskówka,rzekotka drzewna,żaba modna,żaba śmieszka,żaba jeziorkowa,żaba trawna,żaba moczarowa,żaba dalmatyńska.
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T14:15:06+01:00
Płazy bezogonowe - to żaba trawna, żaba wodna, kumak, rzekotka, ropucha..
płazy ogoniaste- To salamandra, traszka.
Płazy są zmiennocieplnymi zwierzętami ziemnowodnymi. Rozwój płazów zachodzi w wodzie , tam ma miejsce kopulacja, zapłodnienie zewnętrzne, składanie jaj (skrzeku) i ich rozwój. Larwy żab zwane kijankami, żyją w wodzie, oddychają skrzelami zewnętrznymi, posiadają ogon zaopatrzony w płetwę, posiadają też narządy linii bocznej.
Skóra płazów jest stale wilgotna, u niektórych gatunków jest głównym narzędziem wymiany gazowej.Szkielet jest silnie skostniały.Występują dwa obiegi krwionośne. Serce jest trójdziałowe.
8 4 8