1. Cena brutto leków (wraz z podatkiem VAT w wysokości 7%)wynosi 428zł. Jaka jest cena netto tych leków.??
2.Rowerzyści zorganizowali trzydniową wycieczkę. Pierwszego dnia przebyli ¾ całej trasy, drugiego dnia ⅛ trasy, a trezciego dnia-pozostałe 7km. Jakiej długości trasę przejechali rowerzyści.??
3. Pole rombu wynosi 72cm², a jedna jego przekatna ma długośc 16cm. Jaką długość ma druga przekątna.??
POTRZEBUJE NA TERAZ!!
PILNIE<> !!!

2

Odpowiedzi

2010-01-27T14:17:35+01:00
1.) 107 % - 428 zł
100 % - x zł

x = 100 % * 428 zł / 107 %
x = 400 zł

2.) 3/4 = 6/8

6/8 + 1/8 = 7/8
Tak więc przez dwa dni przejechali 7/8 trasy.
8/8 - 7/8 = 1/8
W ostatni dzień przejechali 1/8 trasy, która im została, a my wiemy, że było to 7 km. Tak więc:
7*8=56
Odp. Rowerzyści przejechali trasę długości 56 km.

3.) pole rombu = e*f/2
e,f to nazwy przekątnych

72cm² = 16cm * e /2 /*2
144cm² = 16cm * e
e = 144cm² / 16cm
e = 9cm

Odp. Druga przekątna ma długość 9 cm.


Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T14:22:41+01:00
1.
107%=428
100%=x
x=100%*428/107%
x=42800/107
x=400
2.
¾+⅛=7/8
1-⁷/₈=⅛
⅛ trasy =7 km
cała trasa = 7*8=56
3.
p=e*f/2
e*f/2=72cm²
e=16cm
f=?
½(16cm*f)=72cm²
8cm*½f=72cm² /*2
16cm*f=144cm²
f=144cm²/16cm
f=9cm