Odpowiedzi

2010-01-27T14:10:25+01:00
Dzieliło się na patrycjuszy(ludzie pochądzący z najznamienitszych rodów), plebejuszy(ludzie bez praw obywatelskich, podstawa armii rzymskiej) i niewolników (ludzie bez żadnych praw)

Zmiany:
-wprowadzono 'veto', dopuszczono plebejuszy do władzy, wybrano trybunów ludowych pochądzący z plebsu.

Mam nadzieję, że pomogłam ;)_
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T14:17:18+01:00
Społeczeństwo dzieliło się na Patrycjuszy czyli elitę państwa , arystokrację , skupiali oni w swoich rękach większość gruntów rolnych oraz całą władzę polityczna , oraz na Plebejuszy czyli zwykłych obywateli . Znajdowali się w dużo gorszej pozycji , nie mogli piastować urzędów państwowych , mieli utrudniony dostęp do ziemi , nadużycia ze strony arystokracji doprowadziły do buntu plebejuszy w 494 r. przed Chr. plebejusze opuścili Rzym i utworzyli własne państwo .
4 4 4