Sporządź mieszaniny substancji wykorzystywanych w gospodarstwie domowym:
a)kwasku cytrynowego z wodą
b)drobno zmielonego pieprzu z cukrem
c)węgla aktywnego(tabletek Crabo medicinalis) z wodą
d)kaszy jęczmiennej z kaszą manną
Rozdziel mieszaniny na składniki. Opisz sposób postępowania i obserwacje. Określ rodzaj mieszaniny.

2

Odpowiedzi

2009-10-04T11:54:16+02:00
A)kwasku cytrynowego z wodą
mieszanina jednorodna.
rozdzielanie: destylacja

b)drobno zmielonego pieprzu z cukrem
mieszanina niejednorodna
najpierw dolac wody i wymieszac (cukier się rozpuści),
później odlac wode znad osadu pieprzu(sedymentacja)
następnie destylacja (żeby odzyskac cukier)

c)węgla aktywnego
(tabletek Crabo medicinalis) z wodą
mieszanina jednorodna
destylacja -rozdzielannie

d)kaszy jęczmiennej z kaszą manną
mieszanina niejednorodna
rozdzielanie sposobem mechanicznym
26 4 26
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T11:54:27+02:00
A) sposób : krystalizacja
Obserwacje: woda paruje i pozostawia osad, który jest kwaskiem cytrynowym
rodzaj mieszaniny: jednorodna
b) sposób: sedymentacja, sączenie, krystalizacja
obserwacje: cukier rozpusci sie w wodzie,a pieprz opadnie na dno . przelejemy ciesz az do odparowania wody, wykrystalizowanie się cukru.
rodzaj mieszaniny: niejednorodna
c)węgiel trzeba przeflirtować przez gabkę
obserwacje: woda zostanie oddzielona , bo przeflirtuje ,a wegiel zostanie.
rodzaj mieszaniny: jednorodna
d)przesypać przez sito z odpowiednimi okami
rodzaj: niejednorodna
38 3 38