Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T14:36:58+01:00
Człowiek jest bardzo zmeczony zaczyna mu się krecić w głowie ma się złe pczucie humory boli głowa :

20 3 20
2010-01-27T14:38:52+01:00
Długotrwałe oddziaływanie hałasu na narząd słuchu powoduje zmiany patofizjologiczne, które dotyczą głównie procesu odbioru fal dźwiękowych w narządach słuchu. Komórki słuchowe (tzw. rzęsate) narządu Cortiego zachowują swoją funkcjonalność jedynie wtedy, gdy pobudzający je bodziec fizyczny nie przekracza fizjologicznego pod względem jakości natężenia oraz czasu działania. Bodźce fizyczne zapoczątkowują łańcuch reakcji biochemicznych, bioelektrycznych i energetycznych, poprzez które energia drgań akustycznych zamienia się na energię impulsów nerwowych z jednoczesnym odwzorowaniem cech bodźca. Bodźce o dużym natężeniu, działające nieprzerwanie przez dłuższy czas lub działające okresowo z przerwami, powodują zmęczenie, wyczerpanie, a nawet całkowite zahamowanie aktywności komórek rzęsatych, a w dalszej kolejności ich zanik, co w konsekwencji powoduje uszkodzenie narządu Cortiego
13 4 13
2010-01-27T14:41:11+01:00
Wbrew pozorom, hałas może mieć wpływ na zdrowie człowieka. Na przykład odgłos lądującego samolotu może doprowadzić do uszkodzenia słuchu. Ten sam skutek może mieć długotrwałe słuchanie muzyki przez słuchawki, nawet jeśli dźwięki nie są głośne. Z kolei hałas wywoływany przez młot pneumatyczny już po dłuższej chwili może doprowadzić nawet do śmierci. Dlatego powinniśmy dbać o słuch i chronić go przed nadmiernym hałasem.
16 4 16