Odpowiedzi

2010-01-27T14:53:05+01:00
P= (a+b)*h*1/2
60 dm = 6 m
P= (10m+6m)*5m*1/2
P= 16m*5m*1/2
P= 80m*1/2
P= 40m2 (kwadratowe)

40m2 (kwadratowych):3m2 (kwadratowe) = 13,333333333333...
13,33333333333333... to będzie 14 paczek

Odp.: Trzeba zakupić 14 paczek nasion.




Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T15:04:15+01:00
Wzór:
P trapezu=
(a+b)*h
---------
2
60 dm = 6m
Dane:
a=10m (długość górnej podstawy)
b=6m (długość dolnej podstawy)
h=5m (wysokość)
1 op. buraków=3 m2
Rozwiązanie:
P działki=
(10m+6m)* 5m 16m * 5m 80m
------------------ = ------------ = -------- = 40 m2
2 2 2

40 m2 : 3 m2 = 13,(3) 13,(3) = 13(w przybliżeniu)
Odp. Do obsiania działki kupiono 14 paczek buraków.
1 5 1