Samochód osobowy marki opel vectra jechał z warszawy do krakowa 4h.jak była średnia szybkość samochodu?przyjmij że odległość z Warszawy do Krakowa równa jest 300 km wynik podaj w m/s to miał być ułamek u góry m na dole s


Prosze was bardzo dam naj ;)

3

Odpowiedzi

2010-01-27T14:50:46+01:00
Vś=s/t

vś=300:4

vś= 75 km/h

Średnia prędkość wyniosła 75 km/h

liczę na naj
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T14:55:15+01:00
V= s/t

V=?
s=300 km
t=4 h

V= 300 : 4 = 75 km/h

i teraz zamień czyli 75 pomnożyc przez (na górze 1000m)
a na dole pod kreska ułamkową 3600 s )
1 5 1
2010-01-27T15:08:12+01:00
Dane:

droga - 300 km
czas - 4h

Predkość śr. = całkowita droga / całkowity czas
300 / 4=75 km/h

75 km/h = 75 * 1000/3600 m/s = 75000 / 3600 = 20, 8(3) m/s

Odp. Średnia prędkość samochodu w m/s wynosi ok. 20 m/s.
1 5 1