Odpowiedzi

2009-10-04T12:16:21+02:00
Nil-Dla mieszkańców otoczonego przez pustynie panstwa zrodłem życia była wielka rzeka NIL.Wzdłuż jej brzegów ciągłęły sie pola uprawne.Nil wylewał zawsze o tej samej porze roku, na przełomie czerwaca i lipca.Do Egiptu docierały wówczas wysokie fale związane z porą deszczową w górnym biegu rzeki.Gdy pod koniec września woda opadała,pozostawiając grubą warstwę żyznego mułu,chłopi rozpoczynali prace polowe.żniwa rodbywały się w marcu i kwietniu .Aby nadawac pola podczas suchej pory roku,a także położone dalej od rzeki,Egipcjanie zbudowali skomplikowany system kanałów nawadniających..
Pisałam z książki..!! :) Mam nadzieje że dobre ?:*
8 4 8
2009-10-04T12:19:32+02:00
Egipt był darem Nilu , kiedy Nil wylewał urzyzniał ziemie i dzięki temu przybrzegu były duże urodzaje. Nil to najdłuższa rzeka położona w afryce przecinająca Egipt
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T12:21:01+02:00
Nil - rzeka w Afryce, najdłuższa na Ziemi; długość 6671 km, pow. dorzecza 2870 tys. km2, uchodzi do Morza Środziemnego tworząc deltę, 9 zapór wodnych, okresowe wylewy, wyzyskiwana do nawadniania od najdawniejszych czasów, dolina i delta Nilu stanowi żyzny region rolniczy, głównie miasta położone nad Nilem: Kair i Aleksandria ( Egipt).
9 4 9