Odpowiedzi

2010-01-27T15:41:41+01:00
Autorem dzieła o nazwie : "Stworzenie Adama" jest Michał Anioł. Są to freski, które są także ilustracją zdania z Księgi Rodzaju: "Stworzył więc Bóg człowieka na swój obraz". Znajdują się one w Kaplicy Sykstyńskiej. Przedstawiają one Boga, który tworzy Adama. Według mnie to jest nadzwyczajne dzieło. Uważam również, że artysta dzięki kolorystyce cieni świetnie oddał plastyczność ciał i wrażenia sfałdowanej szaty.

Mam nadzieję, że pomogłam.
Pozdrawiam !
19 2 19
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T15:42:45+01:00
1.Tytuł:
"Stworzenie Adama"
Autor:
Michał Anioł Buanarroti.
2.Rodzaj dzieła sztuki:
Fresk
3.Tematyka:
Religijna
Kolorystyka:
Kolor zielony jest kolorem nadziei, ale także radości. Wiatr to symbol ożywienia, towarzyszy stworzeniu.Artysta dzięki kolorystyce cieni świetnie oddał plastyczność ciał i wrażenia sfałdowanej szaty.
4.Ocena twoje wrażenia:
To dzieło fascynuje mnie, gdyż przedstawia ,,duchowe piękno'' prawdy o stworzeniu świata i człowieka.
11 3 11