Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T12:09:22+02:00
Dokonania Sumerów:
- koło
- rydwany
- wozy
- koło garncarskie
- pismo
- system dwunastkowy
- rozwój rzemiosła
- badania astronomiczne
47 3 47
  • Użytkownik Zadane
2009-10-04T12:11:07+02:00
Są to pismo klinowe, koło wykorzystywane w rydwanach i wozach, koło garcarskie, wynalezienie szkła kolorowego, zaczęli wytapiać wyroby z brązu i złota, wynaleźli dwunastkowy system liczenia zapoczątkowali badania astronomiczne .
40 4 40
  • Użytkownik Zadane
2009-10-04T12:12:55+02:00
Dokonania Sumerów:
system dwunastkowy, świątynie i pałace, spichlerze, targowiska, ogrody i sady, osady na wzniesieniach, systemy irygacyjne, zeglugi po rzekach,
ALE PRZEDE WSZYSTKIM: stworzenie pisma, wynalezienie kola, produkcja naczyn, wytwarzali wyroby z metalu, jezyk sumeryjski.
29 3 29