Na podstawie podanych informacji ustal, jakie to pierwiastki chemiczne i zapisz je
a)Atom tego pierwiastka chemicznego zawiera 26 protonów.
b)Wokół jądra tego pierwiastka chemicznego krążą 53 elektrony .
c)Liczba porządkowa tego pierwiastka chemicznego równa się. różnicy liczby elektronów w atomie cyrkonu i liczby elektronów w atomie pierwiastka o symbolu Sc.
d)liczba elektronów w tym atomie jest równa sumie liczby neutronów w atomie wapnia (⁴⁰Ca) i liczby protonów w atomie krzemu.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • metq
  • Rozwiązujący
2010-01-27T15:53:42+01:00
A) Zelazo - Fe
b) Jod - I
c)Potas - K
d)Selen - Se
2 1 2
2010-01-27T16:07:46+01:00
2010-01-27T18:01:49+01:00
A) Zelazo czyli Fe
b) Jod czyli I
c)Potas czyli K
d)Selen czyli Se
1 5 1