Zadanie 1.
Dziadek Stefan zbierał kiedyś znaczki pocztowe. Dzisiaj znaczki zbiera jego wnuk Jacek. Gdyby dziadek oddał Jackowi 150 znaczków, to obaj mieliby ich tyle samo. Gdyby zaś oddał Jackowi trzy czwarte swojej kolekcji, to zostałoby mu tyle znaczków, ile Jacek ma teraz. Ile znaczków ma dziadek Stefan, a ile Jacek?

Zadanie 2.
Bartek i tata Bartka mają razem 45 lat. Gdy urodził się Bartek, jego tata miał 25 lat. Ile lat ma Bartek, a ile jego tata ?

Potrzebuje!!! Jeszcze Na Dziś !! z Góry Dzięki : )

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T15:30:58+01:00
1.
x- znaczki Jacka
y-znaczki dziadka
y-150=x+150
y-3/4y=x
1/4y=x
y-150=1/4y+150
1/4y=x
y-1/4y=300
1/4y=x
3/4y=300
1/4y=x
y=400
x=100
Dziadek ma 400 znaczków a wnuk 100.

2.
x- wiek bartka
y- wiek taty
x+y=45
y-x=25 /+x
x+y=45
y=25+x
x+25+2=45
2x+25=45 /-25
2x=20 /÷2
x=10
10+y=45 /-10
y=35
Odpowiedź: Bartek ma 10 lat, a jego tata 35.
2010-01-27T15:33:19+01:00
Zad.2

x - wiek taty
y - wiek bartka

y+25=x
x+y=45

x+y+45
y-x=-25


2y=20| :2
y=10

x=45-10
y+10

x=35
y=10