Odpowiedzi

2010-01-27T15:33:30+01:00
80g+20g=100g
5%*80g=4g
4g/100g*100%=4%
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T15:35:32+01:00
Jezeli wczesniej w roztworze 100g znajdowalo sie 5g soli
to w 80g znjdowalo sie x
x=80gx5g/100g=4g
ms=4g
mrozp=96g
mr=100g
Cp=ms/mr x 100%=4g/100g x 100%=4%
1 5 1
2010-01-27T15:42:37+01:00
5% z 80g=0,05×80g=4g było soli 80g-4g=76g było wody 76g+20g=96g teraz jest tyle wody po dolaniu +4g soli=100g ma nowy roztwór 100g=100% 4g=x% x=4×100:100=4% odp.stężenie bedzie wynosiło 4%-pozdrawiam
1 5 1