Wymień racje Antygony i Kreona.

racje Antygony juz napisałam, jeszccze tylko potrzebuje kogos, kto mi napisz racje Kreona. Tylko prosze nie pisac mi tu jakis "bzdetow", byle by nabic sobie punkty, nie potrzebuje tu byle gowna..

a) Prawdy boskie- Racje Antygony
-posłuszeństwo prawom boskim jest najważniejszym obowiazkiem
-prawa boskie choc nie pisane są prawami odwiecznymi, wiec powinny byc wazniejsze niz prawa ziemskie stanowione przez człowieka
-obowiazkiem krewnych jest pochowanie zmarlego aby po śmierci mogł zasnąć w spokoju
-sumienie nie pozwoliłoby jej zyc ze swiadomoscia ze nie dopelnila obowiazku wobec zmarlego brata
-milosc do brata jest silniejsza niz lek przed karą jaka moze ja spotkac za zlamanie zakazu
-ocena postępków człowieka powinna nalezeć do Bogów a nie ludzi
-wszyscy sa równi wobec śmierci

b) racje kreona...
(około 4-9)

2

Odpowiedzi

2009-10-04T12:21:17+02:00
Racje Kreona:
- prawo ustawowe, pisane jest ponad zwyczajowym
- państwo jest własnością władcy
- kobieta jest istotą słabą i powinna ulegać rozkazom mężczyzny
- kierowanie się rozumem
74 3 74
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T12:24:11+02:00
-kierował się dobrem państwa, racją stanu, świadomy, że bezprawie bywa przyczyną upadku państwa
-musiał dotrzymać obietnicy, że kto pochowa zwłoki (nie pamiętam jak mu tam było) umrze
- musiał spełnić obowiązek jako wobec ludu
-nie chciał by odwróciła się od niego rodzina
-musiał wybrać mniejsze zło
-nie mógł pozostawić bez kary Antygony tylko dlatego że była jego rodzina, w takim przypadku mógł stracić władze i tron
-uważał, że religia nie może ograniczać zakresu władzy królewskiej
-twierdził, że w imię pamięci niewinnych ofiar bratobójczej wojny zdrajców należy karać jak najsurowiej, a porzucenie ciała będzie doskonałym przykładem odstraszającym dla innych

71 4 71