Odpowiedzi

2010-01-27T15:47:26+01:00
Choroba pasożytnicza ludzi i zwierząt wywoływana przez pewne gatunki tasiemca, np. cenuroza lub wągrzyca.
2010-01-27T15:47:35+01:00
Tasiemczyce należą do chorób inwazyjnych przewodu pokarmowego, wywoływanych przez grupę robaków płaskich. Inwazja dojrzałych postaci tasiemców może przebiegać bezobjawowo, ale najczęściej wywołuje różnorodne objawy kliniczne:

* bóle i zawroty głowy,
* nudności, bóle brzucha,
* nieregularne stolce,
* ogólne osłabienie,
* chudnięcie, niepokój,
* rzadziej objawy alergiczne.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T16:06:23+01:00
Tasiemczyca - choroba wywołana przez tasiemca w organizmie w przewodzie pokarmowym ludzi i zwierząt. Tasiemiec ma kształt wstążki lub tasiemki. Można się zarazić jedząc surowe lub nie dogotowane mięso zarażone wągrami. Larwy tasiemca rozwijają się w narządach człowieka, kiedy są już dojrzałe rozwijają się w jelicie cienkim. Tasiemiec podzielony jest na człony, dojrzale człony są wydalane z kałem i stają się źródłem zakażeń dla zwierząt domowych. Najczęściej można się zarazić za pośrednictwem psów (np. całowanie, pieszczenie psa). Chorobę można wykryć dopiero po kilku miesiącach od zakażenia - badając krew. Ogólny przebieg choroby to :
-mocne osłabienie organizmu
-bóle brzucha
-biegunki
-zaparcia
-spadek wagi ciała
-niedokrwistość
Leczenie choroby polega na przyjmowaniu przez długi okres czasu leków niszczących tasiemca i jego larwy.
Dbając o codzienną higienę nie narażamy się na zachorowanie.

pozdrawiam