Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu!

Na próbnym egzaminie gimnazjalnym Maciek zdobył 63 punkty.
Obliczył, że z testu humanistycznego otrzymał 25% więcej punktów niż z testu matematyczno-przyrodniczego. Ile punktów dostał Maciek z każdego testu?

3

Odpowiedzi

2010-01-27T16:12:14+01:00
X - punkty z testu matematyczno - przyrodniczego
x + 25% x - punkty z testu humanistycznego
63 - punkty za wszystko
x + x + 25%x = 63
2x + 1/4 x = 63
2 i 1/4 x = 63 | :2 i 1/4
x = 28

spr.

28 - pkt z matematyczno przyrodnieczego
28 + 25% * 28= 28 + 7 = 35 - pkt z humanistycznego
28 + 35 = 63
Odp. Maciek uzyskał z testu humanistycznego 35 pkt a z matematyczno-przyrodniczego 28pkt.
2010-01-27T16:14:38+01:00
X-test matematyczno-przyrodniczy
x+25%x =1,25x- test humanistyczny

x+1,25x=63
2,25x=63 /:2,25
x=28

28-test matematyczny
1,25*28=35-test humanistyczny
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T16:17:57+01:00
Y - ilość punktów z testu matematyczno - przyrodniczego
x - ilość punktów z testu humanistycznego

x+y=63
0,25y+y=x

y=63-x
0,25(63-x)+63-x=x

0,25(63-x)+63-x=x
15,75-0,25x+63-x=x

2,25x=78,75
x=35

x = 35
y = 28