Streszczenie artykułu w min. 1 minutową wypowiedz (8-10 zdań )
W tych paru zdaniach mają być zawarte wszystkie ważne informacje z artykułu.

Link do artykułu:
http://www.list.media.pl/nr-9-2007-emocje-niezawodne-wsparcie/wiadomi-emocji/


Dużo pkt! WYBIERAM NAJ!

Potrzebuje to na dziś, dlatego tyle pkt.

2

Odpowiedzi

2010-01-27T16:39:12+01:00
Terminy uczucia i emocje mają podobne znaczenie dlatego czasami używamy ich zamiennie. emocje są pierwszymi reakcjami, których doświadczamy, odbierając różne bodźce od otoczenia np. złość. W różnych okolicznościach doświadczam emocji. Może to być słuchanie muzyki ale też jakaś sytuacja ekstremalna. Większość naszych decyzji życiowych jest podejmowana podświadomie poprzez emocje a nie świadomie. Ważne jest aby być świadomym własnych emocji kontrolować je. Jednakże niestety często nie umiemy a nawet nie chcemy kontrolować własnych emocji.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T17:00:38+01:00
Według psychologów nie ma definicji wyrazów emocje i uczucia. Uważają, że emocje są pierwszymi reakcjami, których doświadczamy, odbierając różne bodźce. Doświadczając różnych emocji zdobywa się różne informacje,uczymy się jaką przyjąć do niego postawę np.reagując na nią oraz uświadamiamy sobie przeżywaną emocję. Musimy umieć nazywać emocję, gdyż są bardzo ważne w kontakcie z innymi, gdyż nie nazywając emocji staniemy się np. dla drugiego rozmówcy nieżyczliwi. Musimy być świadomi przezywanych emocji, aby w naturalny dla siebie sposób dążyć do przedstawienia i wyjaśnienia swoich zachowań i zdarzeń, w których braliśmy udział,oraz by zabezpieczyć się przed przeżywaniem trudnych emocji, np. żalu czy wstydu. W naszym życiu zamiast podejmować decyzje na podstawie głębokich analiz podejmujemy przez emocji i w skutek tego twierdzimy, że rozumiemy drugą osobę a w konsekwencji nie mamy pojęcia co czuje. Czasami zamiast kierować się rozumem kierują nami emocje np. będąc w sklepie podobaja nam się buty to musimy je kupić, choć mamy ich pełno w szafie. Takie działania są na skutek kierowania się emocji, ale są i tacy co kierują sie tylko rozumem a ni emocji i przez to czują się odrzucane przez społeczeństwo. W relacjii z Bogiem chcielibyśmy aby oddziaływał na nasze zmysły jak inne bodźce np. podczas modlitwy. Emocje pełnią też ważną role w życiu duchowym .
1 4 1