Proszę o zrobienie zadania na temat:
Wyjaśnij pojęcia:
`Koran
`Islam
`Teokratyzm
`Dźichad
`Haracz
`Algebra
`Dom mądrości w Bogdadnie
`Arabski
`Meczet
`Minaret
Kim były postaci:
`Mahomet
`Beduini
`Kalifowie
Wymień pięc(5)filarów Islamu
W jakich Okolicznościach narodził się Islam?

Proszę o zrobienie tych zadan zgłoszę NAJ ;)
Dziękuję

Jak ktoś ma to można kożystac z książki Nowe Wydanie Bliżej Historii Gimnazjum klasa pierwsza wydawnictwo Wsip . Strona 128/132

Z góry dzięki!;))

2

Odpowiedzi

2010-01-27T16:10:14+01:00
Koran-to święta księga islamu
islam-jedna z największych religii współczesnego świata jej wyznawcami sa mułzumanie
teokratyzm władza duchownych,kleru
meczet mułzumańska świątynia,miejsce kultu
beduini-koczownicze plemiona arabskie

filary islamu - wiara, szehada modlitwa, jałmużna, pielgrzymka,post w miesiącu ramadan
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T16:15:37+01:00
Koran
Islam - religia monoteistyczna, druga na świecie pod względem wyznawców. Bogiem jest Allah. Słowo islam w języku arabskim oznacza poddanie się Bogu. W religii tej każdy musi raz w życiu wyruszyć w pielgrzymkę do Mekki i modlić się 5 razy.

Teokratyzm - rządy kleru - władzę w państwie sprawuje kapłan. Sprawujący władzę w państwie są powoływani przez Boga lub bogów

Dżichad - święta wojna w Islamie. Dokonuje się starań by umacniać wiarę i nawracać niewiernych (trwa do dziś, często przemocą).
Haracz - Haradż raczej ;) - Podatek od uprawianej ziemi

Algebra - jeden z najstarszych działów matematyki powstały już w starożytności. Zajmuje się on strukturami algebraicznymi i relacjami.

Dom mądrości w Bagdadzie - olbrzymia biblioteka i jednocześnie szkoła filozoficzna

Arabski - wnioskuję, że język - Język arabski – język należący do południowej grupy języków semickich, zapisywany alfabetycznym pismem arabskim od strony prawej do lewej

Meczet - świątynia wyznawców Islamu (nieważna jest architektura, ważne by oddawał cześć). Otoczona najczęściej czterema minaretami.

Minaret - wieżyczka stawiana przy meczecie, z której muezin nawołuje 5x dziennie do modlitwy

Kim były postaci:
Mahomet - prorok i założyciel Islamu

Beduini - lud koczowniczy - mieszkańcy pustyni - zajmowali się hodowlą np. wielbłądów na pustyniach płn. Afryki i Bliskiego Wschodu

Kalifowie tytuł następców Mahometa, czyli przywódców muzułmańskich społeczności państwowo-religijnych zwanych kalifatami

Wymień pięc(5)filarów Islamu
Wyznanie wiary - Nie ma Boga oprócz Allaha, a Mahomet jest Jego prorokiem. Modlitwa - odprawiana pięć razy dziennie z twarzą zwróconą w stronę Mekki.
Jałmużna – określoną część swych dochodów muzułmanin ma obowiązek oddawać biednym.
Post – w ciągu dziewiątego miesiąca roku muzułmańskiego (ramadanu), muzułmanie muszą powstrzymywać się od jedzenia i picia od wschodu do zachodu słońca.
Pielgrzymka do Mekki - raz w życiu
6 4 6