Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T16:02:11+01:00
6% x 15kg = 0,9 kg

1/10a + 1/25b = 0,9kg /*10
a + b = 15kg

a + 10/25b = 9kg
a + b = 15kg

10/25b - b = 9kg - 15kg
-15/25b = -6kg

b = 10 kg
a = 15kg - b

a = 5kg
b = 10kg

Odp. Należy wziąć 10kg solanki 4% i 5kg solanki 10%.
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T16:14:10+01:00
X-waga solanki 10%
y-waga solanki 4%
x+y - ilosc solanki 6%
15kg - ilosc solanki 6%
10%x + 4%y- zawartosc solanki
x+y=15 -równanie wagowe
0,1x+0,04y=9/10

x+y=15
0,1+0,04=9/10 pomnoztc przez 100
x+y=15 pomnozyc przez 10
10x+4y=90
-10x-10y=150
10x+4y=90
6y=60 podzielic na 6
y=10

-10x-10*10=150
y=10
-10x+100=150
y=10
-10x=50podzielic na 10
y=10
x=5
y=10

Odp:.Należy wziać 5kg solanki 10% i 90kg solanki 4%