Odpowiedzi

2010-01-27T16:08:18+01:00
W tym doświadczeniu chodzilo o to że Pascal przez dlugą cienką rurkę napełniał beczkę dotąd aż ciśnienie wywarte przez wode w rurce bylo tak duże, że beczka nie wytrzymała.
22 3 22
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T16:09:29+01:00
W 1648 roku B. Pascal wykonał pewne doświadczenie. Polegało ono na tym, że Pascal napełnił wodą do pełna solidnie wykonaną beczkę z dębowych klepek. Beczka była tak szczelna, że nie przepuszczała ani kropli wody. Do wieka beczki przymocował długą, wąską rurkę, sięgającą aż do drugiego piętra budynku. Rurka była tak wąska, że mogła pomieścić zaledwie około 2 litrów wody. Początkowo nic się nie działo. Gdy jednak poziom wody w rurce wzrastał, klepki w beczce zaczęły się rozsuwać pod naporem wody i beczka zaczęła przeciekać. Doświadczenie to udowodniło, że istnieje zależność pomiędzy ciśnieniem a wysokością słupa cieczy.

pzdr. ;-)
32 4 32
2010-01-27T16:18:19+01:00
Pascal napełnił wodą do pełna solidnie wykonaną beczkę z dębowych klepek. Beczka była tak szczelna ,że nie przepuszczała ani kropli wody.Do wieka beczki
przymocował długą, wąską rurkę, sięgającą aż do drugiego budynku.Rurka była
tak wąska , że mogła pomieścić zaledwie około 2l itrów wody. Pascal, znajdujący się na drugim piętrze , bardzo powoli i ostrożnie napełniał rurkę wodą. Początkowo nic się nie działo. Gdy jednak poziom wody w rurce wzrastał , klepki w beczce zaczeły się rozsuwać pod naporem wody i beczka zaczeła przeciekać.
Doświadczenie Pascala udowodniło, że istnieje zależność pomiędzy ciśnieniem a wysokością słupa cieczy.


Upsss ..... przepraszam nie wiedziałam ze ktos dal juz takie ssamo jak ja :(
16 3 16