Od ujrzenia błyskawicy do usłyszenia grzmotu upłyneło 5 sekund.Jak daleko od obserwatora uderzył piorun? Szybkość dźwięku w powietrzu jets równa 340 m/s.

Wskazówka:Ze względu na bardzo dużą szybkość można pominąć w obilczeniach czas,jakiego potrzebowało ono na dotarcie do obserwatora.



Plis o pomoc...;**

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T16:05:21+01:00
T=5s
v=340m/s
s=v*t=340m/s*5s=1700m=1,7km
5 4 5
2010-01-27T16:06:14+01:00