Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T16:11:53+01:00
Przystosowanie ryb do życia w wodzie.

- narządy oddechowe: oskrzela
- śluz zmniejszający tarcie
- struna grzbietowa ciemniejsza od brzusznej
- ubarwienie ochronne, obronne, odstraszające
- płetwy : ogonowa,grzbietowa,odbytowa

parzyste: brzuszne piersiowe
- nieruchome połączenie głowy z tułowiem
- opływowy kształt ciała
- oczy bez powiek

Budowa wewnętrzna:
- pęcherz pławny
- produkcja dużej ilości gamet
- zapłodnienie zewnętrzne
- są zmiennocieplne
- 1 przedsionek, 1 komora serca, 1 obieg krwi
- samoregulacja ciśnienia i soli mineralnych
17 3 17
2010-01-27T16:16:27+01:00
Opływowy kształt ciała (hydrodynamiczny)
płetwy:
2 płetwy piersiowe, 2płetwy brzuszne, płetwa odbytowa, płetwa ogonowa, płetwa grzbietowa
dachówkowato ułożone łuski
śluz na powierzchni łusek - zmniejsza tarcie
wąsy czuciowe
pęcherz pławny
skrzela
5 3 5
2010-01-27T16:20:53+01:00
Przystosowania ryb do życia w wodzie :
- narządy oddechowe np. oskrzela
- łuski ułożone dachowato
- śluz, który ułatwia pływanie
- płetwy np. grzbietowa , ogonowa, odbytowa
i parzyste : brzuszna i piersiowa
- opływowy kształt ciała
- worek wyporowy
- pęcherz pławny
- linia boczna
- otwory gębowe
2 3 2