Janek rozpoczą lekcje o godzinie 8.00 .Lekcje trwały po 45 minut,a przerwy po 10 minut.O godzinie 10.35 rozpoczeła się jedna w ciagu dnia długa przerwa,trwajaca dwadziescia minut.

a)Ile lekcji miał Janek ,jesli mógł wyjść ze szkoły juz o 12.35?
b)O krórej godzinie konczy sie w szkole Janka siódma lekcja?

Prosze o obliczenia i objasninia

3

Odpowiedzi

2010-01-27T16:16:41+01:00
A)Janek miał w danym dniu 5 lekcji
b)W Janka szkole siódma lekcja kończy się o godzinie 14,20
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T16:59:10+01:00
A)
1 lekcja
8.00+0,45=8,45
8,45+0.10=8.55
2lekcja
8.55+0.45=9.40 <-To w systemie godzinowym
9.40+0.10=9.50
3lekcja
9.50+0.45=10.35
10.35+0.20=10.55
4 lekcja
10.55+0.45=11.40
11.40+0.10=11.50
5 lekcja
11.50+0.45=12.35
12.35+0.10=12.45
Miał 5 lekcji.

b)
6 lekcja
12.45+0.45=13.30
13.30+0.10=13.40
7 lekcja
13.40+0.45=14.25

7 lekcja trwa od 13.40 do 14.25

1 5 1
2010-01-27T18:22:56+01:00
A)Janek miał w danym dniu 5 lekcji
b)W Janka szkole siódma lekcja kończy się o godzinie 14,20