W pewnym gimnazjum są trzy klasy trzecie. W klasie III a jest 16 chłopców i stanowią oni 50% tej klasy, w klasie III b jest 7 chłopców i stanowią oni 25% tej klasy, a w klasie III c jest 12 chłopców i stanowią oni 48% klasy. Jaki procent uczniów klas trzecich stanowią dziewczęta ? Wszystkie obliczenia .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T16:16:36+01:00
III a - chłopcy stanowią 50 % czyli dziewczyny drogie 50
III b - chłopcy stanowią 25 % czyli dziwczyny stanowią 75% : 100% - 25%= 75%
III c - chłopcy stanowią 48% czyli 100% - 48%= 51% - tyle stanowią dziewczyny
Procent dzewczyn w kalsach III : 51%+50%+75%=176% - tyle stanowią dziwczyny :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D latwe zadanie :*
2 4 2
2010-01-27T16:21:49+01:00
IIIa
16 - 50 % -> chłopcy
16 - 50 % -> dziewczyny
IIIb
7 - 25 % -> chłopcy
25 % + 25 % * 3 = 100 %
7 + 7 * 3 = 7 + 21
21 -> dziewczyny
IIIc
48 % : 12 = 4 %
1 - 4 %
* 25
25 - 100 %

100 % - 48 % = 52 %
25 - 12 = 13 -> dziewczyny

50 % + 75 % + 52 % = 177 % - procent dziewczyn w 3 III klasach.
_________________________
Mam nadzieję, że pomogłam... i że jest dobrze :))
1 5 1