Zad1 .
narty kosztowaly 600zl. teraz kosztuja 720zl. o ile procent podwyzszono cene nart?
zad2.
konferencja miala trwac 80min, jednak przedluzyla sie o 15%. ile trwala konferencja?
zad3.
buty kosztowaly 240zl, po pewnym czasie cene obnizono o 20%, a po miesiacu jeszcze o 10%. ile kosztuja buty po tych obnizkach?

daje naj...tylko szybko

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T16:20:40+01:00
1.
600zł - 100%
720zł - x%
_____
x=(720*100)/600
x=120%

120%-100%=20% - Podwyższono o 20%

2.
80min - 100%
Xmin - 115%
______
x=(80*115)/100
x=92min - Trwała 92min

3.
240zł*0,8=192zł

192zł*0,9=172,8 - Kosztują 172,8zł
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T16:27:14+01:00
1 zadanie.

Dane:

100 % - 600zł- cena początkowa
x - 720zł - cena po podwyżce.

ile procent- 100 % x 720 zł : 600 zł = 120 % - 100 % = 20 %

Odp. Cena podwyższyła się o 20 % .
2 zadanie.

Dane:

100 % - 80 min
100 % + 15 % = 115 % - x

80 min x 115 % : 100 % = 92 min

Odp. Konferencja trwała 92 minuty.

3 zadanie.

Dane:

100 % - 240 zł
100%- 20% = 80% - x

240 zł x 80 % : 100 % = 192 zł

Cena po I obniżce - 192 zł

Cena po II obniżce :

192 zł - 100%
x - 10 %

192 zł x 10 % : 100 % = 192 zł - 19,2 zł = 172,8 zł.

Odp. Teraz kosztuje 172,8 zł.