1.W pudełku w kształcie walca o promieniu 3cm mieści się 15 ciasteczek o grubości 5mm.do kartonu zapakowano 20 takich pudełek z ciasteczkami.Oszacuj,jakie wymiary ma ten karton.
2.Piłka tenisowa ma średnicę w granicach od 6,35cm do 6,67cm.Oszacuj,jaką wysokość ma to pudełko.Przyjmij, że grubość pokrywki i dna pudełka wynoszą około 3mm i że w pudełku jest około 5mm luzu.
UWAGA:obiecuję wybrać najlepszą odpowiedź i muszą być obliczenia.A poza tym to wiem że wynik to 27 cm tylko ty mi masz dac obliczenia.

2

Odpowiedzi

2010-01-29T15:53:11+01:00
1.
3cmx2=6cm
15x0,5cm=7,5cm
6cmx20=120cm
wysokość-6cm
szerokość-7,5cm
długość-120cm
2.
śr.=6,35cm
4x6,35cm=25,4cm
25,4cm+0,5cm+2x0,3cm=25,4cm+1,1cm=26,5cm
śr.=6,67cm
4x6.67cm=26,68cm
26,68cm+0,5cm+2x0,3cm=26,68cm+1,1cm=27,78cm
Odp.:Wysokość pudełka mieści się od 26,5cm do 27,78cm.
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T16:05:55+01:00
1.W pudełku w kształcie walca o promieniu 3cm mieści się 15 ciasteczek o grubości 5mm.do kartonu zapakowano 20 takich pudełek z ciasteczkami.Oszacuj,jakie wymiary ma ten karton.

Wysokość walca obliczymy, jeśli znajdziemy wysokość wszystkich ciasteczek.
15 * 5mm = 75mm - h walca
Średnica walca to dwa promienie:
2 * 3cm = 6cm
Takim sposobem mamy wszystkie wymiary walca, potrzebne do obliczenia wielkości kartonu.
Załóżmy, że pudełka z ciastkami układamy w jednym rzędzie obok siebie. Szerokość kartonu będzie jednocześnie wysokością walca, będzie więc miała 75mm. Żeby obliczyć długość kartonu należy pomnożyć ilość pudełek przez średnicę podstawy. Tak więc:
20 * 6cm = 120cm
Wysokość kartonu, będzie = średnicy walca, więc ma 6cm.
Podsumowując:
Wysokość kartonu: 6cm
Szerokość kartonu: 75mm = 7,5cm
Długość kartonu: 120cm

________________________________________

2.Piłka tenisowa ma średnicę w granicach od 6,35cm do 6,67cm.Oszacuj,jaką wysokość ma to pudełko.Przyjmij, że grubość pokrywki i dna pudełka wynoszą około 3mm i że w pudełku jest około 5mm luzu.


wysokość: dno + piłeczki + luz + pokrywka

h1 = 0,3cm + 4*6,35 + 0,5 + 0,3 = 26,5 cm
h2 = 0,3 + 4*6,67 + 0,5 + 0,3 = 27,78 cm


****
Miłego przepisywania
10 4 10