Mam 2 zadanka

1.Pojemnik ma kształt prostopadłościanu . Jedna krawędź podstawy ma 40cm druga jest od niej 2 zary dłuższa . Wysokość pojemnika jest o 2dm krótsza od dłuższej krawędzi podstawy . Ile co najwyżej litrów wody może pomieścić ten pojemnik?

2.Oblicz pole powierzchni całkowitej prostopadłościanu o wymiarach:
a)5 cm,3,5cm,8cm b)1,2dm,15 cm,0,2m

Ile razy zwiększy się pole powierzchni prostopadłościanu jeżeli każdy jego wymiar zwiększymy dwukrotnie?

2

Odpowiedzi

2010-01-27T16:34:02+01:00
A-40cm
b-2*40=80cm
h-80cm-20cm=60cm 2dm=20cm
1l = 1 dm3
40*80*60=192000cm3
192000cm3=192dm3
Odp.: Pojemnik może pomieścić 192 litrów wody.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T16:46:10+01:00
odpowiem ci na 2 zadanie
a)
p=2*P podstawy+P boków
p=2cm*5cm*3cm+3cm*8cm*2cm+5cm*8cm*2cm=
P= 30cm kwadratowych +48 cm kwadr. =80cm kwadr.=
158cm kwadr.

b)
1,2dm=12cm
0,2m=20cm
P=2*P podstaw.+P Boków
P=2*12cm*15cm+15cm*20cm*2+12cm*20cm*2=
P=360cm kwadr.+ 600cm kwadr.+480cm kwadr.=1140cm kwadr.

a jeżeli zwiększymy wymiary o dwa to będzie tak :
a)
wymiary
5cm*2=10cm
3cm*2=6cm
8cm*2=16cm

P=2*10cm*6cm+2*6cm*16cm+2*10cm*16cm=
P=120cm kwadr.+192cmkwadr.+320cmKwadr.
P=632cm kwadr.

b)
12cm*2=14cm
15cm*2=30cm
20cm*2=40cm

P= 2*24cm*30cm+2*30*40+2*24*40=
P=1440cm +2400cm+1920cm=5760cm
w punkcie a wynik wzrósł o 4 a w punkcie b także o 4
1 1 1