Liczby 4√48; 5√27; 2√108 uporządkowane od najmniejszej do największej to:
A √16*48; √25*27; √4*108
B 5√27; 4√48; 2√108
C √108*4; √27*25; √48*16
D 2√108; 5√27; 4√48

Nie należy podać tylko prawidłowej odpowieszi ale takze rozwiązać.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T13:04:27+02:00
4√48 = 4√4*12 = 6√12 = 6 √3*4 = 12√3

5√27= 5√9 *3 = 15√3

4√108 = 4 √36* 3= 24√3

24√3 , 15√3 , 12√3 czyli 2√108; 5√27; 4√48

ODP. D
2009-10-04T13:04:44+02:00
4√48 = √16*48 = √768
5√27 = √25*27 = √675
2√108 = √4*108 = √432

A √16*48; √25*27; √4*108
B 5√27; 4√48; 2√108
C √108*4; √27*25; √48*16
D 2√108; 5√27; 4√48

Odpowiedź D.