1) wartośc liczbowa wyrazenia x³y²-y³x² dla x=-1i y=-2 wynosi:
a)0
b)4
c)-4
d)12



2) zbiór punktów wspolnych kuli i plaszczyzny moze byc:
a)odcinkiem
b)okręgiem
c)zbiorem jednoelementowym
d)zbiorem dwuelementowym


3) dany jest nieskonczony ciag arytmetyczny -17,-13,-9,-5,...
dwudziesty wyraz tego ciagu jest rowny:
a) 63
b) 59
c) 93
d) 97

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T16:33:28+01:00
1) wartośc liczbowa wyrazenia x³y²-y³x² dla x=-1i y=-2 wynosi:
x³y²-y³x² =(-1)³(-2)²(-2)³(-1)² = -1 + 4 -8 +1 = -4
czyli c)

2) zbiór punktów wspolnych kuli i plaszczyzny moze byc:
c)zbiorem jednoelementowym



3) dany jest nieskonczony ciag arytmetyczny -17,-13,-9,-5,...
dwudziesty wyraz tego ciagu jest rowny:
a) 63 chyba
1 2 1
2010-01-27T16:37:50+01:00
Zad.1
(-1)³(-2)²-(-2)³(-1)² = -1*4-(-2)*1 = -4+8= 4
Odp.b)4

zad.2
Odp. c)zbiorem jednoelementowym

zad.3
a1=-17
r=-13-(-17)=-13+17=4

an=a1+(n-1)r
a20=-17+19*4= -17+76= 59
Odp. 59
4 5 4