Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T16:30:44+01:00
2,364

drugiego nie wiem
chyba zmienna liczba
10 1 10
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T16:30:59+01:00
2010-01-27T16:31:03+01:00
2,363636≈2,364 zamień ułamek okresowy:2,363636=2,[36] na zwykły ,aby poznać jego dokładną wartośc:2,[36]=[236-2]:99=234/99 ,teraz liczysz błąd względny:2,364-234/99=36036/99000-36000/99000=1/2750:234/99=1/6500×100=1/65% tyle dokładnie wynosi bąd wzgledny-można też inaczej ,prościej ,ale wynik nie bedzie dokładny ,czyli bład wzgledny=[2,364-2,363636]:2,363636=0,000154×100=0,0154 co w przyblizeniu tez daje 1/65 ,ale tamto pierwsze jest jak trzeba-pozdrawiam
37 1 37