Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T16:33:26+01:00
Muchomora sromotnikowego
Trzon
Białawy z odcieniem żółtawozielonkawym; wysokość 8–15 cm, grubość 1–2,5 cm. Ma wyraźny pierścień, gładki, lub słabo prążkowany. Nasada trzonu jest wyraźnie zgrubiała, bulwiasta i otoczona wysoką, odstającą pochwą.
Miąższ
Biały, nie zmienia koloru po przełamaniu, ma łagodny smak i słodkawy, nieco mdły zapach.
Blaszki
Białe, u starych okazów z lekkim odcieniem żółtawozielonkawym, gęste, o szerokości 8–12 mm.

pieczarka
Blaszki u młodych owocników różowe, po dojrzeniu brązowe, nie przyrośnięte do trzonu, o regularnej tramie. Na trzonach u wielu gatunków znajduje się przyrośnięty pierścień.
8 4 8
2010-01-27T16:34:34+01:00
Muchomor sromotnikowy na plamki białe na kapeluszy i jest duży,a pieczarki są małe i mają blaszki.
9 2 9