Podstawą prostopadłościanu jest prostokąt o bokach 6cm i 5cm . Jaką wysokość powienien mieć ten prostopadłościan , aby pole jego powierzchni całkowitej było równe 280 cm kwadratowych ?

Zadanie z równania i nierówności , więc trzeba z x ; )))

z góry dziękuję ; ))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T16:35:14+01:00
A=6cm
b=5cm
c=?

Pc=2ab+2ac+2bc
Pc=280cm²

Pc/2 = ab+ac+bc
140=6*5+6c+5c
140=30+11c | -30
110=11c | :11
c=10

Odp Wysokość wynosi 10cm

PS. W równaniu nie musi być X ;) Może być dowolna litera ;)
2 5 2
2010-01-27T16:35:21+01:00

a=6cm
b=5cm
c=?

Pc=2ab+2ac+2bc
Pc=280cm²

Pc/2 = ab+ac+bc
140=6*5+6c+5c
140=30+11c | -30
110=11c | :11
c=10

1 5 1