Odpowiedzi

2010-01-27T16:33:26+01:00
Hm... walki na smierc i zycie.
walczyli np o kobiete.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T16:35:41+01:00
Pasowanie na rycerza- Pasowanie było ceremonią religijną i wielkim wydarzeniem dla całego dworu. Po spowiedzi, nocy spędzonej na modlitwie oraz po przyjęciu komunii świętej giermek przysięgał wierną służbę Kościołowi i swemu panu, a także obiecywał otaczać opieką słabszych oraz być prawdomównym i odważnym. Przysięgę składał na ręce kościelnego dostojnika lub możnego pana.
Osoba przyjmująca przysięgę lekko uderzała kandydata płazem miecza w ramię, wypowiadając słowa "Pasuję cię na rycerza" i wręczała mu miecz i pas rycerski (stąd nazwa ceremoniału). Od współbraci rycerz dostawał także ostrogi.