Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T16:50:00+01:00
Pierwszy samochód
V=108 km/h = 108 *10/36 m/s = 30 m/s
t=15 s

a=V/t
a= 30/15 = 2 [m/s²]

drugi samochód
V=108 km/h = 108 *10/36 m/s = 30 m/s
t=30 s

a=V/t
a= 30/30 = 1 [m/s²]

zwykle przyspieszenie wyraża się w m/s² dlatego jest zamiana km/h na m/s
4 5 4
2010-01-27T16:50:05+01:00
A=v/t
v=108km/h = 30m/s
t=15s

a=30/15
a=2m/s²

a=v/t
v=108km/h = 30m/s
t=30s

a=30/30
a=1m/s²

Odp. Średnie przyspieszenia samochodów wynoszą 2m/s² i 1m/s²

Jak zamieniać km/h na m/s
1h=3600s
1km=1000m

Tak więc przykładowo 108km/h = 108 * 1000 /3600 = 30
Można też za pomocą kalkulatora od razu pomnożyć 109 przez 0,28 (1000/3600≈0,28)
2 5 2
2010-01-27T16:51:50+01:00
Samochód pierwszy
DANE:
V=108km/h= 30m/s
t=15s

SZUKANE:
a=?

OBLICZENIA:
a=(Vk-Vp)/t
a=(30-0)/15
a=30/15=2
a=2m/s2


Samochód drugi
DANE:
V=108km/h=30m/s
t=30s

SZUKANE:a=?

OBLICZENIA:
a=(Vk-Vp)/t
a=(30-0)/30
a=30/30=1
a=1m/s2

Oczywiście tam są metry na sekundę KWADRAT...
POZDRAWIAM:)
2 5 2