Odpowiedzi

2010-01-27T16:48:25+01:00
Otto III koronował Bolesława Chrobrego i wręczył mu włócznię i diadem.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T16:49:14+01:00
Gwóźdź z Krzyża Pańskiego oraz włócznię św. Maurycego. Stanowiło to wielkie wyróżnienie. Włócznia wręczona polskiemu księciu była co prawda repliką symbolu władzy cesarskiej, lecz zawierała cząstki drzewca pobrane z oryginału.

-Otto III wręczył gwóźdź z Krzyża Pańskiego oraz włócznię św. Maurycego, która zawierała cząstki drzewca pobrane z oryginału,

- Nieco później w trakcie Zjazdu Gnieźnieńskiego zdarzyło się coś, czego wcześniej zapewne nikt nie planował. Otton III niespodziewanie zdjął ze swej głowy diadem cesarski i nałożył go na głowę Bolesława
2 5 2