Na początkowym przystanku wsiadło do autobusu kilku pasażerów.Na następnym przystanku wsiadło dwóch i wsiadło tyle samo, co na początku.Jazdę kontynuowało 30 pasażerów.Ile osób wsiadło na początku trasy ?
Prosze pomużcie!!

2

Odpowiedzi

2010-01-27T16:53:32+01:00
Jeśli na początku w autobusie było 0 osób to na pierwszym przystanku wsiadło 14 osób a na drugim 16 osób.

2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T16:53:56+01:00
Początek - x
I przystanek - x - 2( czyt. iks odjąć 2)

2x - 2 = 30
2x = 28
x = 16

Odp: na początku wsiadło 16 pas
5 3 5