Odpowiedzi

2010-01-27T16:50:45+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T16:52:04+01:00
WOJTEK:
6000m - 60min
x - 5 min

x = 6000m * 5 min :(kreska ulamkowa)60 = 500m

RYSZARD:
1200m - 12 minut
x - 5 min

x= 1200 *5 min :(kreska ulamowa)12 = 500m

Odp: Ryszard i Wojtek przebeda w 5 minut 500m.
2010-01-27T16:53:54+01:00
S1 - droga Wojtka = 6000 m
t1 - czas Wojtka = 1h = 60 min
v1 - prędkość Wojtka = s1/t1 = 6000/60 = 100 m/min
s2 - droga Ryszarda = 1,2 km = 1200 m
t2 - czas Ryszarda = 12 min
v2 - prędkość Ryszarda = s2/t2 = 1200/12 = 100 m/min
ponieważ prędkości są równe , to w czasie 5 min pokonają tą samą drogę =
= 5 razy 100 = 500 m