Odpowiedzi

2010-01-27T16:52:06+01:00
przelotne - latają skręcając w prawo
osiadłe- które siadają na innych gwiazdach
wędrowne - które odlatują do ciepłych krajów.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T16:53:12+01:00
PTAKI PRZELOTNE
ptaki odbywające regularne wędrówki, przelatujące przez dany kraj dwukrotnie w ciągu roku: w okresie wiosny, wędrując do miejsc lęgowych, i jesienią - w drodze do zimowiska.

ptaki przebywające w miejscach lęgowych przez cały rok.


Już tysiące lat temu ludzie zwrócili uwagę na związane ze zmianami pór roku pojawianie się i znikanie ptaków. Są o tym wzmianki w Starym Testamencie i w pracach Arystotelesa. Jednak wtedy nie wiedziano, że ptaki odbywają regularne wędrówki. Ptaki udają się na obszary, gdzie prawdopodobieństwo ich przeżycia jest większe, gdzie (najczęściej z powodu warunków klimatycznych) znajdują środowisko dogodniejsze do żerowania. Nasz kraj jest ważnym obszarem dla ptaków wędrownych, a stan naszej przyrody wpływa na liczbę ptaków w Europie, Afryce i Azji.